Πίσω στη Κορυφή

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Ώρα για σχολείο!

7° Γυμνάσιο Χαϊδαρίου «Ν. Φώκαια»

«Ακούω και ξεχνάω, βλέπω και θυμάμαι, κάνω και καταλαβαίνω» - Κομφούκιος

Οδηγός πλοήγησης

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Συμμετοχή στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό Αστρονομίας

Την Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε ο 1ος Μαθητικός Διαγωνισμός Αστρονομίας στην Ιωνίδειο Σχολή.

Η Αστρο-ομάδα του σχολείου μας έλαβε μέρος με τις μαθήτριες: Σπανουδάκη Μαρία, Μπατσινίλα Νεφέλη και Μανωλάκου Μυρτώ. Μαζί τους ήταν η Μπατσινίλα Ζωή και η Θεοδωρέλου Σοφία που ανήκαν στην ομάδα την περσινή χρονιά.

Αρχικά πήραν έπαινο για τη συμμετοχή τους στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Αστρονομίας που έγινε τον περασμένο Μάρτιο και στη συνέχεια συμμετείχαν σε εργαστήριο, όπου κατασκεύασαν ένα αντίγραφο του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, χορηγίας του Μουσείου Κοτσανά.

Έπειτα ακολούθησε ο Διαγωνισμός, όπου η ομάδα μας παρουσίασε ένα διαδραστικό κουίζ γνώσεων σχετικά με τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, το οποίο δημιουργήθηκε με τη βοήθεια εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης. Παρά την κούραση, η εμπειρία ήταν μοναδική και τα παιδιά ήταν εξαιρετικά καθ' όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης!

Αστρονομία 01

 

Αστρονομία 02

 

Αστρονομία 03

 

Επίσκεψη στο Σκοπευτήριο Καισαριανής

Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024 το σχολείο μας επισκέφτηκε τον μαρτυρικό τόπο του Σκοπευτηρίου Καισαριανής. Η επίσκεψη αφορούσε τις επετειακές εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου και οι στόχοι ήταν:

1) Η βιωματική προσέγγιση των συνθηκών της περιόδου του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και η γνωριμία ενός ιστορικού τοπόσημου.

2) Η αντίληψη και η κατανόηση της τοπικής ιστορίας με τη σύνδεση Χαϊδαρίου – Καισαριανής.

3) Η καλλιέργεια ύψιστων ιδανικών όπως η αξία της ελευθερίας, της φιλοπατρίας, του ηρωισμού ακόμα και πολύ μικρών ηλικιών.

Κατά τη διάρκεια της μετακίνησης πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο χώρο του Σκοπευτηρίου, ξενάγηση στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, συζήτηση – ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών γύρω από θέματα Ιστορίας της Περιόδου και αξιών ηρωισμού και αυτοθυσίας.

Σκοπευτήριο 01

 

Σκοπευτήριο 02

 

Επίσκεψη στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024 το σχολείο μας επισκέφτηκε την Εφηβική Σκηνή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν. Η επίσκεψη αφορούσε τις επετειακές εκδηλώσεις για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973 και οι στόχοι ήταν:

1) Η  προσπάθεια εξερεύνησης της ιστορικής αλήθειας.

2) Η διασφάλιση της ιστορικής μνήμης.

3) Η καλλιέργεια ύψιστων ιδανικών όπως η αδιαπραγμάτευτη αξία της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης και της ενσυναίσθησης.

Πριν τη μετακίνηση οι μαθητές/τριες είχαν πληροφορηθεί στον χώρο του σχολείου για το ιστορικό πλαίσιο της παράστασης που θα παρακολουθούσαν. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψηςπραγματοποιήθηκε παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης με τίτλο «ΤΑΝΚ / Όλη Νύχτα Εδώ» με δραματοποιημένη αφήγηση προσωπικών μαρτυριών εμπλουτισμένη με μουσικά ακούσματα της περιόδου. Η παράσταση ολοκληρώθηκε με τη διάδραση μαθητών/τριών – ηθοποιών για τα αιτήματα της εποχής μας. Τα παιδιά αποκόμισαν πολλαπλάσια οφέλη σε κάθε επίπεδο από ό,τι σε μια τυπική σχολική εορτή.

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

 

Επίσκεψη στην διαδραστική έκθεση του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

Την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024 το σχολείο μας επισκέφτηκε την διαδραστική έκθεση «Υπάρχει σε όλα λύση; Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών" του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος. Η επίσκεψη αφορούσε μια μοναδική διαδραστική περιήγηση στον κόσμο των αρχαίων ελληνικών μαθηματικών και οι στόχοι ήταν:

1) Η επαφή των μαθητών/τριών με την ιστορία των μαθηματικών και την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, καθώς και την επιρροή τους σε άλλες επιστήμες και τέχνες.

2) Μέσα από τον εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα της έκθεσης, οι μαθητές/τριες να ανακαλύψουν πώς τα μαθηματικά μπορούν να γίνουν ενδιαφέροντα, ευχάριστα και κατανοητά.

3) Να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα μέσω των διαδραστικών δραστηριοτήτων που απαιτούσαν συνεργασία μεταξύ των παιδιών.

Τα παιδιά κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ήρθαν σε επαφή με διαδραστικές και ψηφιακές εφαρμογές, εκθέματα Εικονικής Πραγματικότητας, κείμενα, προβολές, χάρτες και κατασκευές. Επίσης βίωσαν μία εμπειρία Εικονικής Πραγματικότητας μέσα από το πρωτοποριακό σύστημα της «Κιβωτού», το πρώτο σύστημα εικονικής πραγματικότητας στην Ελλάδα.

Η ανταπόκριση των μαθητών/τριών υπήρξε από θετική έως ενθουσιώδης και αποτελεί σημαντικό επίτευγμα ότι τα παιδιά αποκόμισαν πολλά οφέλη μαθαίνοντας μέσα από το παιχνίδι.

Ελληνικός Κόσμος 01

Ελληνικός Κόσμος 02

Ελληνικός Κόσμος 03

Ελληνικός Κόσμος 04

 

Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος στο Κέντρο Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος»

Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025 η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου μας παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Βιώσιμος Πλανήτης» του Κέντρου Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Οι στόχοι της παρακολούθησης  του εν λόγω προγράμματος και της ξενάγησης στους χώρους του ΚΠΙΣΝ ήταν:

1) Η επαφή των μαθητών/τριών με τη φύση.

2) Μέσα από τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του Προγράμματος, οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν την έννοια της βιωσιμότητας.

3) Να γνωρίσουν ένα σύγχρονο βιώσιμο κτίριο που χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

4) Να αντλήσουν πληροφορίες για τη βιωσιμότητα του πλανήτη μας μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, πειράματα, προβολές και ψηφιακές εφαρμογές.

Πριν την επίσκεψη οι μαθητές είχαν πληροφορηθεί για το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού Προγράμματος που θα παρακολουθούσαν, ενώ κατά τη διάρκεια της επίσκεψηςπραγματοποιήθηκαν τα εξής: Μέσα από ξενάγηση στους υπαίθριους χώρους του Κέντρου Πολιτισμού ενημερώθηκαν για τον σχεδιασμό και τις λεπτομέρειες της κατασκευής ενός σύγχρονου βιώσιμου κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου του, ενώ ήρθαν και σε επαφή με έναν υπαίθριο μετεωρολογικό σταθμό. Στο χώρο της Βιβλιοθήκης και μέσα από διαδραστικές και ψηφιακές εφαρμογές, πειράματα, προβολές εικονικής πραγματικότητας και κατασκευές ενημερώθηκαν και προβληματίστηκαν για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, την κλιματική αλλαγή, τη ρύπανση του περιβάλλοντος και τη βιωσιμότητα του πλανήτη.

 

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος 01

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος 02

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος 03

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος 04

 

Υλοποίηση Δράσης από τους "Σκύλους Οδηγούς Ελλάδος"

Την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025 επισκέφτηκε το σχολείο μας το κέντρο εκπαίδευσης "Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος".

Είχα προηγηθεί προετοιμασία των μαθητών/τριών στα τμήματα με φύλλα εργασίας-παιχνιδιού σχετικά με τη γραφή Braille. Παράλληλα, είχε γίνει συζήτηση για την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ανάγκη για ισότιμες ευκαιρίες των ΑΜΕΑ στην καθημερινότητα.

Οι μαθητές/τριες μας υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό την ομάδα (Υπεύθυνο εκπαιδευτή - τυφλό άτομο - σκύλο συνοδό) και πραγματοποιήθηκε εποικοδομητικός - διαδραστικός διάλογος για την εκπαίδευση αλλά και την αξία ενός σκύλου οδηγού στην αυτονομία ενός τυφλού ατόμου με λευκό μπαστούνι. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση/επίδειξη της σύμπραξης σκύλου οδηγού με το τυφλό άτομο και των αποτελεσμάτων της.

Η Δράση κρίνεται απολύτως επιτυχημένη, εφόσον με βιωματικό τρόπο καλλιεργήθηκαν στους μαθητές και τις μαθήτριες μας αξίες όπως η συμπερίληψη και μια εναλλακτική μορφή φιλοζωίας.

Έστω και για λίγο "είδαμε τον κόσμο με άλλα μάτια" και γι' αυτό τους ευχαριστούμε!

 Σκύλοι οδηγοί Ελλάδος 01

Σκύλοι οδηγοί Ελλάδος 02

 

Επίσκεψη στο Κέντρο Πολιτισμού "Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη"

Την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025 το σχολείο μας επισκέφτηκε το "Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη" και παρακολούθησε τα εξής προγράμματα: 

Οι μαθητές/τριες της Α Γυμνασίου παρακολούθησαν το πρόγραμμα "Δεν περισσεύει κανείς" με στόχο την καλλιέργεια της συμπερίληψης και της ενσυναίσθησης. Οι μαθητές/τριες της Β Γυμνασίου παρακολούθησαν το πρόγραμμα "Το παιδί αντέχει, ο πιο συναρπαστικός λογοτεχνικός ήρωας" με στόχο την προσωπική ενδυνάμωση και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης. Οι μαθητές/τριες της Γ Γυμνασίου παρακολούθησαν το πρόγραμμα "Το δώρο του Θέσπη στους ανθρώπους" με στόχο την συνειδητοποίηση της προσφοράς της αρχαίας τραγωδίας στην ιστορία και την ανάπτυξη του πολιτισμού γενικότερα.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

1) Γνωριμία των μαθητών/τριών με χώρους πολιτισμού που δεν συναντούν στην καθημερινότητά τους. 

2) Παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων από ηθοποιούς - λογοτέχνες με διαφορετικό τρόπο παρουσίασης του εκπαιδευτικού αντικειμένου.

3) Διαδραστική και βιωματική προσέγγιση των επιμέρους θεμάτων από τους μαθητές/τριες.

εικόνα Viber 2025 03 24 14 05 49 595

 

 

7° Γυμνάσιο Χαϊδαρίου © 2025