Πίσω στη Κορυφή

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Ώρα για σχολείο!

7° Γυμνάσιο Χαϊδαρίου "Νέα Φώκαια"

διπλοῦν ὁρῶσιν οἱ μαθόντες γράμματα

Οδηγός πλοήγησης

1.Για κάθε σημαντικό θέμα που απασχολεί τη Σχολική Κοινότητα καταβάλλεται προσπάθεια να γίνεται γόνιμη συζήτηση και αναλυτική ανταλλαγή απόψεων και επιχειρημάτων στο πλαίσιο της δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Η απόφαση λαμβάνεται από αυτούς που, έχουν τη θεσμική ευθύνη, συνεκτιμώντας τις απόψεις που έχουν κατατεθεί και με γνώμονα την καλύτερη λειτουργία του Σχολείου.

2.Κυρίαρχο στοιχείο της ζωής στο Σχολείο μας είναι ο αλληλοσεβασμός και η αποδοχή του ¨άλλου¨. Η εθνικότητα, η θρησκεία, το φύλο, η κουλτούρα και γενικά ό,τι συνιστά τη διαφορετικότητα, αποτελεί πλούτο για τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

3. Το Σχολείο είναι χώρος μάθησης και πνευματικής δημιουργίας: ο χώρος εργασίας των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Ο σεβασμός προς τους άλλους θεωρείται προϋπόθεση για συνύπαρξη, και ο αυτοσεβασμός ανάγκη. Ενδείξεις ύπαρξης ή έλλειψης σεβασμού είναι η συμπεριφορά αλλά και η εμφάνιση. Άλλωστε βασική ιδιότητα κάθε πολιτισμένου ανθρώπου είναι να έχει συναίσθηση της φυσιογνωμίας του χώρου στον οποίο κινείται και να φροντίζει ώστε η παρουσία του να είναι συμβατή με αυτό. Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο με ευπρεπή ένδυση και κόμμωση, χωρίς ακρότητες και η εμφάνισή τους είναι λιτή απλή και ανεπιτήδευτη.

4.Η είσοδος και η έξοδος των μαθητών-τριών γίνεται μόνο από την είσοδο του αύλειου χώρου. Η αναζήτηση άλλου τρόπου είναι σχολικό παράπτωμα.

5.Οι μαθητές-τριες προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο και παραμένουν στην αυλή του σχολείου μέχρι την πρωινή συγκέντρωση για προσευχή στην οποία συμμετέχουν όλοι.

6.Καθοριστικής σημασίας είναι η ακρίβεια στην τήρηση του ωραρίου των μαθημάτων και των διαλειμμάτων. Η έγκαιρη προσέλευση στην τάξη είναι αυτονόητη υποχρέωση μαθητών-τριών και καθηγητών. Μετά την έναρξη του μαθήματος οι μαθητές-τριες γίνονται δεκτοί-ές στην τάξη με απουσία εφόσον το επιτρέπει ο καθηγητής και αφού λάβει γνώση οΔ/ντής.

7.Ο διδάσκωνκαθηγητής έχει τον έλεγχο της τάξης του:

  • καθορίζει τις θέσεις των μαθητών,
  • αποφασίζει ποιος θα μπει και ποιος θα βγει από την τάξη,
  • προσδιορίζει τις δραστηριότητες που θα γίνουν, τον τρόπο οργάνωσης του μαθήματος κλπ.

8.Με τη στάση μας βοηθάμε την εκπαιδευτική διαδικασία φροντίζοντας ώστε αυτή να γίνεται με εποικοδομητικό τρόπο, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα και τριβές μεταξύ μας.

  • βγαίνουμε από το χώρο του Σχολείου μόνο κατόπιν άδειας από τη Διεύθυνση.
  • βγαίνουμε από την τάξη μόνο αν υπάρχει σοβαρός λόγος και μόνο αφού ζητήσουμε άδεια από τον καθηγητή.
  • έχουμε κλειστά τα κινητά τηλέφωνα (τα οποία ούτως ή άλλως απαγορεύεται ρητά να χρησιμοποιούνται στο σχολείο), και δεν χρησιμοποιούμε άλλα μέσα καταγραφής εικόνας και ήχου (π.χ. φωτογραφική μηχανή, mp3, κλπ) εκτός αν αυτό γίνεται σε συνεννόηση με τον καθηγητή και για τις ανάγκες του μαθήματος ή κάποιας δραστηριότητας.

9. Στα διαλείμματα υπάρχουν εφημερεύοντες καθηγητές στους χώρους του σχολείου. Οι μαθητές-τριες στη διάρκεια των διαλειμμάτων παραμένουν στην αυλή. Παραμονή στις αίθουσες επιτρέπεται μόνο με την άδεια του καθηγητή που εφημερεύει. Στην περίπτωση αυτή υπεύθυνοι για την τάξη είναι οι επιμελητές.

10.Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος κάποιου εκπαιδευτικού το τμήμα εργάζεται με τον αναπληρωτή του, ο οποίος θα αποφασίσει για το τι ακριβώς θα γίνεται με βάση τις δυνατότητες που υπάρχουν κάθε φορά (διδασκαλία του ίδιου ή άλλου γνωστικού αντικειμένου, επανάληψη κάποιας ενότητας, επίλυση ασκήσεων, εργασία στη βιβλιοθήκη κλπ).

11.Οι μαθητές-τριες που έχουν τιμωρηθεί με αποβολή παραμένουν στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του και απασχολούνται σύμφωνα με τις οδηγίες του Δ/ντή. Σε περίπτωση επιβολής ωριαίας αποβολής από το διδάσκοντα οφείλουν να αποχωρήσουν από την αίθουσα χωρίς καμία καθυστέρηση αντιδικία και απρεπή συμπεριφορά. Παρουσιάζονται στο Δ/ντή και τον ενημερώνουν για το συμβάν εκτός αν ο καθηγητής τους επιτρέψει να παραμείνουν στο μάθημα.

12.Η διακόσμηση και η καθαριότητα της αίθουσας είναι ατομική ευθύνη καθενός από εμάς. Η παραμονή σε μια όμορφη και τακτοποιημένη αίθουσα δημιουργεί κλίμα ηρεμίας και συμβάλλει σε ένα δημιουργικό μάθημα. Είναι υποτιμητικό να εργαζόμαστε σε περιβάλλον που θα ντρεπόμασταν να είναι το σπίτι μας. Κάθε μαθητής ?τρια χρεώνεται μία καρέκλα και ένα θρανίο και έχει την ευθύνη να τα συντηρεί σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και να τα παραδώσει στην κατάσταση που ήταν όταν τα παρέλαβε.

13.Προφυλάσσουμε τους χώρους στους οποίους περνάμε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας από βανδαλισμούς και καταστροφές: φροντισμένοι και καθαροί χώροι κάνουν τη σχολική ζωή ευχάριστη και αποδοτική. Γράφοντας στους τοίχους, βρωμίζοντας τις τουαλέτες, καταστρέφοντας τα πράγματα που χρησιμοποιούμε, τελικά τιμωρούμε τον εαυτό μας.

14.Τα σχολικά βιβλία που διανέμονται με δαπάνη του κράτους από το υστέρημα των πολιτών δωρεάν στους ?στις μαθητές-τριες πρέπει να χρησιμοποιούνται προσεκτικά και να μην καταστρέφονται.

15.Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν μπάλες στο σχολείο και να παίζουν στα διαλείμματα. Επιτρέπεται μόνο την ώρα της φυσικής αγωγής, παρουσία του καθηγητή του μαθήματος.

16.Οι μαθητές ?τριες δεν πρέπει να μιλάνε με εξωσχολικούς ούτε να δέχονται οτιδήποτε μπορεί να τους δώσει κάποιος από τα κάγκελα.

17.Οι μαθητές -τριες δεν φέρνουν αναψυκτικά ή τρόφιμα στην τάξη και δε μασούν τσίχλα την ώρα του μαθήματος.

18.Δεν επιτρέπεται χωρίς λόγο να μπαίνουν οι μαθητές στο γραφείο των καθηγητών. Μπορεί να μπαίνει ο απουσιολόγος και ο πρόεδρος της κοινότητας .

19.Στο σχολείο απαγορεύεται ρητά το κάπνισμα σε όλους τους χώρους (στεγασμένους και ανοικτούς).

20.Η παρουσία όλων μας στις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο χώρο του σχολείου θεωρείται δεδομένη. Δεδομένος θεωρείται και ο σεβασμός στο τελετουργικό που ενδεχομένως να υπάρχει (π.χ. πρωινή προσευχή) ή στην προσπάθεια που κατέβαλαν όσοι προετοίμασαν μία εκδήλωση (γιορτές, χορωδία κλπ).

21. Οι μορφωτικές επισκέψεις που διοργανώνει το σχολείο είναι κομμάτι του άτυπου εκπαιδευτικού προγράμματος. Αν η συμμετοχή μας είναι ουσιαστική και με πραγματικό ενδιαφέρον, τότε οι επισκέψεις αυτές γίνονται όντως μορφωτικές και αποκομίζουμε τα μέγιστα οφέλη. Κατά τη διάρκειά τους η συμπεριφορά μας είναι ίδια με αυτήν εντός του χώρου του Σχολείου, όπως περιγράφηκε μέχρι τώρα, ενώ ταυτόχρονα είμαστε πρεσβευτές του Σχολείου μας, οπότε η στάση μας αποτυπώνει την ταυτότητα του.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΑΠΟΥΣΙΩΝ(Υ.Α/10645/ΓΔ4/22-01-2018,άρθρα 27,28,29)

Δεν υπάρχει διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Η φοίτηση του/της μαθητή/τριας χαρακτηρίζεται επαρκής εφόσον το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114.Εάν τις υπερβαίνει, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και ο/η μαθητής /τρια είναι υποχρεωμένος/η να επαναλάβει τη φοίτησή του/της στην ίδια τάξη.

 

7° Γυμνάσιο Χαϊδαρίου © 2024